Nasiona chia | ecosupersam.pl


Dziś post z nieco innej beczki. Jakiś czas temu postanowiłam nieco zmienić moje nawyki żywieniowe. Nie to że szukam jakiejś diety, ale zwyczajnie postanowiłam jeść więcej zdrowych produktów. Szukając ciekawych propozycji w internecie trafiłam na sklep ECOSUPERSAM.PL i to właśnie tam zdecydowałam się na zamówienie nasion chia. To właśnie te słynne nasionka szałwii hiszpańskiej stały się w ostatnim czasie wręcz "modne" wśród wszystkich fanów zdrowego odżywiania.
Jakie było moje zdziwienie gdy okazało się że nasiana te nie mają żadnego smaku ! Nasiona chia są na tyle neutralne że możemy sami zdecydować jak mają smakować. Najlepiej sprawdzają się z mlekiem roślinnym lub sokiem. Na pierwszy raz wybrałam połączenie z naturalnym mlekiem kokosowym. Dodatkowo zrobiłam je całkiem sama z wiórek kokosowych więc były jak najbardziej ekologiczne i bez żadnych chemicznych dodatków. Z racji jednak że nie przepadam za bardzo za smakiem kokosa to i te połączenie również kiepsko mi smakowało. Nie zniechęciłam się jednak i kupiłam mleko sojowe. I to właśnie naturalne mleko sojowe okazało się moim ulubionym dodatkiem do puddingu chia. Ma lekko słodki smak, który świetnie współgra ze świeżymi malinami czy jagodami.  Prawidłowo powinniśmy zalać nasiona mlekiem i pozostawić na całą noc w lodówce, w praktyce jednak wystarczą już 2-3 godziny by cieszyć się niebanalnym deserem.
Nasiona chia mimo że są tak małe i niepozorne mają ukrytą dużą moc. Są bogate przede wszystkim w błonnik, witaminy, kwasy omega 3 i 6 a także minerały i antyoksydanty. Zaleca się wprowadzenie ich do diety każdej osobie, która marzy o płaskim brzuchu  bez odmawiania sobie deserów ;) Idealnie smakują zarówno ze świezymi owocami jak i dżemami czy konfiturami. Można je wykorzystać również jako dodatek do owsianki czy jogurtu.  Kilogramowe opakowanie dostępne TUTAJ starczy na wiele porcji a Tobie pozwoli cieszyć się wyjątkowym smakiem i formą podania. 
Próbowałyście już nasion chia ? Z czym najczęściej je łączycie ? :)








4 komentarze:

  1. hmm wygląda apetycznie i zachęcająco! Jednak ja chyba trafiłam na jakiś trefny sort, bo moje nasiona mają lekko gorzkawy smak. Próbowałam ich jako dodatek do płatków owsianych co zakończyło się niesmacznym doświadczeniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nasiona Chia uwielbiam <3 patrząc na zdjęcia chciałabym to już zjeść :)

    zapraszam do mnie https://love-chic-goodhabits.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie to wygląda ale jakoś nie jestem do tych nasion jakoś szczególnie przekonana :/


    http://allegiant997.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej pięknie to wygląda :D
    zapraszam w wolnej chwili na początki prowadzenia mojego nowego
    bloga :) http://blog-creative-inspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 fashionsmachines , Blogger